Семантичне ядро. Правила і помилки при складанні та використанні

Семантичне ядро. Правила і помилки при складанні та використанні
Семантичне ядро.
Що таке Семантичне Ядро

Як використовувати семантичне ядро, правила і помилки при складанні, покрокова інструкція з формування списку пошукових запитів. Все це ми розберемо детально в даній статті.


Семантичне ядро ​​- це список пошукових запитів, за якими планується SEO просування сайту в пошукових системах.
Як документ, СЯ- це таблиця, в якій відображені самі запити, і ...


Дамо ще кілька супутніх понять:

  •    Релевантність - означає відповідність по темі. Наприклад, запитом «купити жіноче пальто» найбільш релевантною сторінкою інтернет-магазину буде рубрика каталогу жіночих пальто, з вибором різних моделей цього виду одягу.
  •     Пошуковий запит - слово або набір слів, які користувач вводить в формі пошуку Яндекса або Гугла.
  •     SEO просування сайту - оптимізація внутрішніх і зовнішніх факторів, що впливають на позиції сторінок сайту в пошукових системах по цільових запитах.

Які бувають види пошукових запитів:


За ступенем популярності (частотності)

  •     ВЧ - високочастотні;
  •     СЧ - середньочастотні;
  •     НЧ - низькочастотні;
  •     мікро НЧ - супер низькочастотні (до 10 разів на міс).

Частотність (частота) запиту означає його популярність в пошуку, тобто частоту, з якою користувачі вводять запит у пошуковій системі (скільки разів на місяць).
Діапазони значень частотності запитів різняться для різних тематик. Тобто, в одній більш вузькій тематиці ВЧ запити можуть бути від 5000 в міс, в іншій більш широкої від 300.000 в міс. Немає єдиної шкали чітких значень або інтервалів частотності для всіх тематик, тому визначати до якої групи належить запит, слід стосовно конкретної тематики і її цифрам.

За значенням запиту

  •     Транзакційні - з метою вчинити будь-яку дію (купити, скачати)
  •     Навігаційні - користувач шукає конкретний сайт фірми, заходи
  •     Інформаційні - користувач шукає відповідь на своє питання (як, що вибрати і т.д.)
  •     Загальні - запити з розмитим змістом. Наприклад, «книги» - абсолютно неясно, що мав на увазі людина: які книги йому потрібні, з якою метою він шукає, шукає тематику, автора або твір.

Для просування комерційного сайту найбільш переважно зайняти хороші позиції в пошуку по транзакційних запитам. Загальні запити найменш цікаві, оскільки занадто невизначені за змістом. Інформаційні запити також можуть давати хороший трафік і конверсії, задовольняючи інтерес потенційних клієнтів з питання вибору, порівняння товарів.

Складання СЯ - важливий початковий етап комплексної стратегії

Навіщо потрібно сем ядро і як його використовувати в просуванні сайту


Багато власників сайтів не розуміють навіщо потрібна семантика, і як далі використовувати зібрану інформацію. Перелічимо основні варіанти:
  1.     Планування структури сайту. Коли у вас перед очима повний вичерпний список цільових запитів по тематиці сайту, на його основі обов'язково потрібно пропрацювати структуру розділів і сторінок сайту, додавши розділи під просування важливих запитів. В ідеалі, СЯ потрібно складати до створення сайту, щоб врахувати отримані дані ще на стадії проектування ресурсу.
  2.     Розробка контент стратегії сайту. Докладне дослідження інтересів ваших цільових клієнтів дозволить зрозуміти, які форми контенту переважно використовувати на сайті. Наприклад, у деяких тематиках популярні запити зі словами «фото», «відгуки», «відео», «інфографіка», «як розрахувати», «зробити онлайн». Виходячи з таких інтересів ваших клієнтів можна зрозуміти, що коштує більше фотографій використовувати на сторінках сайту, створювати і просувати відео контент, обов'язково розмістити відгуки на сайті, створити онлайн калькулятор і т.д.
  3.     Оптимізація метатегів на сторінках сайту. Внутрішня SEO оптимізація обов'язково включає в себе написання і заповнення спеціальних атрибутів для кожної сторінки сайту. Мова про метатеги Title, Keywords, Description. Семядро в цьому випадку дає зручно відсортовані дані для вигадування унікальних і ефективних запитів до цих Метатегів. При оптимізації сторінки під запит (особливо самі конкурентні запити), вивчіть пошукову видачу по цьому запиту - зверніть увагу які словесні конструкції використовують конкуренти-лідери в тегах Title, Description.
  4.     Оптимізація інших метатігов. Також слід враховувати дані з семантичного ядра при оптимізації тегів виділення заголовків, ділянок тексту жирним шрифтом, тегів alt для зображень і фото.
  5.     Релевантність текстів ключовими словами. Сучасні SEO сервіси та програми дозволяють провести аналіз відповідності розміщених на сторінках сайту текстів заданих ключових запитах. Важливо для просування, щоб тексти відповідали тим ключовим , під які планується розкрутка конкретної сторінки.
  6.     Написання статей. Грамотне повноцінне СЯ дозволяє легко отримувати ідеї і складати щомісячні плани по написанню SEO-статей на сайт
  7.     Складання анкор-листа і лінкбілдінг. Анкор-лист - це список текстів посилань, які використовуються при нарощуванні посилальної маси сайту. Як правило, анкор-лист великою мірою повторює список запитів семантичного ядра.
  8.     Внутрішня перелінковка. Знання, під які запити просуваються окремі сторінки сайту, допоможе грамотно організувати використання анкорів та взаємообмін посиланнями між сторінками сайту.
  9.     Моніторинг позицій сайту в пошуку. Зазвичай раз на місяць (буває і набагато частіше) потрібно знімати позиції сайту запитах в пошукових системах. По суті СЯ і являє собою список запитів, по яким слід вести моніторинг та аналіз.
  10.     Для налаштування контекстної реклами. Семантика надає незамінну послугу при запуску контекстної реклами, коли потрібно мати максимально повний список якісних запитів, з яких власник сайту хоче отримувати рекламний трафік. До речі, на наших курсах інтернет-маркетингу ми даємо ще рекомендацію використовувати живу статистику з контекстної реклами для розширення та аналізу якості семядра. Саме контекстна реклама дозволяє максимально швидко зібрати дані щодо обсягів реального трафіку в розрізі пошукових запитів, а також з урахуванням конверсій за цими ключовими.

Які правила слід дотримуватися при складанні СЯ


Знати сленг, на якому говорять клієнти (терміни, позначення товару, словесні звороти і конструкції)
Наприклад, якщо людині потрібна квартира в оренду, то він може сформулювати своє питання по-різному: квартира в оренду, орендувати квартиру, зняти квартиру, здача квартир, квартира на добу, подобова оренда, знайти квартиру, житло в оренду і т.д.

Вивчати потреби клієнтів.
Основні потреби, звичайно, відображені в словах: купити, замовити, ціна, вартість, скільки коштує, доставка, інтернет-магазин
Але крім основних потреб, слід враховувати і додаткові, більш інформаційного характеру: порівняння моделей, як вибрати, новинки, відгуки, огляди, тест драйв, нові тенденції

Використовувати рідну статистику сайту (якщо сайт існує і має історію)
Завжди легше вивести в ТОП запити, за якими вже були переходи на сайт і є деякі позиції в пошуку. Також з даних лічильників відвідуваності, в цілому, можна взяти ідеї для розширення списку запитів.

Постійне доповнення списку
Слід планомірно працювати з семантикою: вивчати запити конкурентів, аналізувати популярні теми на форумах, дивитися статистику самого сайту - і вибирати звідти нові і нові запити для розкрутки свого проекту.

Орієнтуватися на точні запити
Досвід показує, що найкращий ефект дає просування по 3-4-складних запитах. Наприклад, «товар + модель + купити». Користувачі, які вводять подібні запити вже точно знають, що їм потрібно; як правило трафік за такими запитами дає найкращі конверсії, при оптимальних витратах на висновок в ТОП, в порівнянні з 2-складними запитами.

Використовувати оператори відповідності
В інструментах підбору ключових слів Яндекс і Гугла слід використовувати можливість аналізу частотності запитів з різними ступенями відповідності (широке, фразове, точне). Це дає більш точну картину потенційного трафіку.

Помилки, яких слід уникати при формуванні семантики сайту




  •      Включати в список тільки ВЧ і висококонкурентні запити;
  •      Робити невелике СЯ, до 30 запитів, наприклад;
  •      Використовувати тільки комерційні запити, без інформаційних;
  •      Підбирати запити з орфографічними помилками в написанні
  • Привласнювати одній сторінці сайту велику кількість пошукових запитів. Краще створити додаткові сторінки, які вже й просувати під нові запити;
  •     Привласнювати сторінці сайту нерелевантні ключовики, за якими ви мрієте просунути сторінку, але при цьому вона не містить відповідного контенту під ці запити;
  •     Сліпо довіряти статистиці сервісів по визначенню частотності пошукових запитів. Вони можуть помилятися, допускати похибки, видавати неточні дані;
  •     Не враховувати історію сайту при визначенні пріоритетних запитів на активне просування. Наприклад, молодий по ВЧ запит не варто навіть починати просувати в пошуку відразу, треба починати тільки з НЧ і мікро НЧ. Або, наприклад, сторінка вже мала позиції за запитом, а ви вирішили її просувати під інший запит, при цьому сторінка втратить позиції по старому запитом;
  •     Не враховувати дані популярності запитів мінімум у двох пошукових - Яндекс і Гугл.
  •     Чисто технічний підхід до збору СЯ. Потрібно сприймати процес підбору ключів для сайту як маркетингове дослідження, попередньо вивчивши свій товар і клієнтів, а також з розумінням як далі будуть використовуватися отримані дані. 

Як правильно складати семантичне ядро сайту

 1) Мозковий штурм

Робимо міцну каву, сідаємо, беремо листок і ручку (або відкриваємо документ на комп'ютері) і записуємо всі варіанти запитів, по яким хочемо отримувати трафік на сайт;
Аналізуємо конкурентів - дивимося під які запити оптимізовані їх сайти;
Шукаємо ідеї в пошукових підказках і підказках типу «разом з цим запитом шукають ..»;


Можна провести опитування друзів, знайомих, але вони повинні належати до вашої цільової аудиторії, інакше їх ідеї можуть відвести вас убік;
Також можна проревізуйте форуми по вашій темі - пошукати які теми найбільш популярні, які запитання ставлять користувачі.

2) Збір запитів за допомогою програм і сервісів

Далі переходимо до програмного аналізу.
Можна використовувати безкоштовні сервіси, такі як Яндекс Вордстат, підбір пошукових запитів в Google Adwords;
Або платні програми, такі як KeyCollector;
Якщо сайт вже має свою історію, то аналізуємо дані лічильників Яндекс Метрики, Google Analytics, а також із сервісів для вебмайстрів.

Сервіси по збору пошукових запитів дозволяють вже дізнатися дані за популярністю (частотності) запитів.

3) Чистка запитів

Відсіюємо непотрібні, нецільові або сміттєві запити.
Наприклад, запити, в яких присутні слова «безкоштовно», «самому», «своїми руками», «робота», «вакансії», «як відремонтувати», «курси» ..
Або запити, що містять назви брендів, товарами яких ви не торгуєте; моделей продукції, які не плануються в асортименті; запити із зазначенням міста, в якому ви не надаєте послуг.
Також можна відсіяти запити з нульовою частотністю, але тут потрібно бути обережними. Не забуваймо, що сервіси та програми можуть допускати похибки. Наприклад, якщо за даними лічильника Яндекс Метрики на сайт за 3 місяці було 11 заходів по якомусь запиту, а Яндекс Вордстат покаже, що частота запиту дорівнює нулю, то слід повірити Яндекс Метриці все-таки. Такі мікро НЧ запити можуть давати зовсім небагато трафіку, але з хорошою конверсією. І маючи подібний трафік на 100 сторінок, Ви вже будете отримувати істотний профіт з мінімальними вкладеннями!
Можна провести аналіз конкуренції за запитами. Я зазвичай використовую для цього сервіс Мутаген. І запити з низьким рівнем конкуренції виводимо в ТОП в першу чергу, після цього перемикаючись на більш складні.


4) Розподілити запити по розділах і сторінкам сайту.

На цьому етапі належить вирішити завдання підбору найбільш підходящих сторінок для просування кожного запиту, а також зрозуміти яких сторінок не дістає для охоплення всіх запитів з семантичного ядра.
Отже, потрібно підібрати релевантні сторінки сайту. Найпростіше це зробити за допомогою сервісу allpositions. Досить створити проект, завантажити свій список запитів, запустити аналіз, зробити експорт результатів у ексель (включаючи релевантні сторінки). Ось у вас вже на руках документ, в якому до кожного запиту підібрана найбільш релевантна сторінка. Якщо система не знайшла релевантних сторінок під частину запитів, то такі сторінки просто слід створити і розмістити на сайті.
І ще плюс цієї операції в тому, що ми маємо зафіксовані на конкретну дату позиції сайту за відібраними запитам. Далі щомісяця ми зможемо порівнювати зміни позицій, в результаті наших дій по розкрутці сайту.

0 коментарі:

Опублікувати коментар