Поведінкові фактори, вплив на просування сайту в пошукових системах

 Поведінка користувача в інтернеті
Поведінкові фактори


Поведінка користувача в інтернеті

Давайте розглянемо, як поводиться інтернет користувач. Проводячи час у мережі, ми постійно залишаємо за собою сліди. Всі сучасні браузери зберігають історію відвідувань, сайти, які ми відвідуємо, запам'ятовують наш IP, параметри ОС і браузера. У свій браузер ми встановлюємо різні тулбари, віджети, особливо від пошукових систем, які збирають статистику про те, які сайти ми відвідуємо, які з них зберігаємо в свої закладки, на які з них відправляємо посилання в соціальні мережі.



Стовпи нашого пошуку, Яндекс і Google надають веб-майстрам різні кнопки і віджети для сайтів. Коли ми, перебуваючи на сайті, натискаємо на ці кнопки, інформація про нашій дії йде в базу пошукової системи. На сайтах встановлюються лічильники статистики від тих же пошукових систем, інформація з яких ретельно збирається і аналізується ними. І навіть коли у Яндекс не було Метрики, в мережі часто потрапляла інформація про те, що LiveInternet співпрацює з Яндексом, передаючи йому дані зібраної статистики.

За весь час існування пошукових систем їм не складно було зібрати і проаналізувати поведінку користувачів інтернету, які сайти вони відвідують, які їм подобаються, а які ні. З цього ж не складно вивести і дані про те, яким повинен бути сайт, щоб він сподобався користувачеві. Якими відмітними особливостями повинен володіти сайт, щоб затримати відвідувача на своїх сторінках.
Тобто можна припустити, що для кожного виду сайту (блог, соціальна мережа, сайт-візитка, інтернет-магазин і т.д.) існує якийсь набір ознак, за якими можна судити, на скільки цей сайт зручний і цікавий відвідувачам.

Чому для кожного виду сайту повинен бути свій набір ознак, думаю, зрозуміло. Якщо ми хочемо просто дізнатися якусь інформацію про компанію, нам не потрібно годинами сидіти на їхньому сайті, якщо ж ми потрапили в соціальну мережу, то або вона нам подобається і ми в ній залишаємося, спілкуємося, постійно повертаємося, тобто проводимо в ній багато часу, або вона не подобається і ми йдемо з неї.

Завдяки тому, що наші браузери можуть зберігати куки сайтів, а сайти в свою чергу, завдяки скриптам статистики, можуть отримувати наші дані, можна простежити дії буквально кожної окремої людини. Звідки він прийшов на сайт, по яким сторінкам пройшовся, куди пішов, чи повернувся в перебігу дня, тижня, місяця. Чим більше людина повернулося або зайшло, наприклад, зі своїх закладок в браузері, тим з більшою впевненістю можна судити про те, що сайт для цих користувачів привабливий і цікавий.

Але пошукові системи збирають статистику не тільки сайтів, які відвідують користувачі, більшою мірою вони збирають свою власну статистику. Показуючи сайти в результатах пошукової видачі, пошуковики оцінюють поведінку відвідувачів, їхнє ставлення до отриманих результатів.


Так само варто сказати, що в пошуковій видачі показується не тільки title сайту, але і невелика витримка з знайденої сторінки - сніппет, ті кілька рядків тексту, які знаходяться відразу під посиланням на сайт і містять слова із запиту користувача. Те, на скільки привабливий сниппет, на скільки його зміст відповідає введеному запиту, так само виражається в діях користувача. Якщо в сніппеті міститься абракадабра, слова з навігаційного меню, користувач може не перейти за посиланням, розуміючи, що там він мало що знайде цікавого.

Поведінковий фактор


Якщо користувач відразу після введення запиту вводить новий, значить отримані результати його не задовольнили і для пошукової системи це привід задуматися, чи ті сайти були показані.

Якщо ж користувач перейшов на сайт, але знову повернувся до результатів видачі, то це може говорити про те, що інформація на сайті не достатньо повно представлена. Але, природно, не завжди справа саме в сайті. Крім змісту проблема може бути зовсім в іншому - користувач ввів неточний запит, через що отримав не те, що шукав. Або знайшов, але зрозумів, що йому потрібно щось інше, тому ввів уточнювальний запит. Саме такі фрази, які вводять користувачі після вже переглянутої видачі, показує статистика ключових слів від Яндекса в правій колонці.

Користувацький фактор

Отже, аналізуючи поведінку відвідувача на сторінці результатів пошуку, пошукові системи одержують дані про те, на скільки дана видача релевантна введеному запиту і на скільки кожен сайт релевантний даному запиту. На основі отриманих даних пошукова система намагається формувати таку видачу, в якій будуть максимально релевантні запиту сайти, т.е будуть показуватися ті сайти, після перегляду яких, користувач не буде повертатися назад до результатів пошуку.

У загальних рисах ми розглянули, які дії відвідувачів формують поведінкові чинники. Тепер більш детально розглянемо самі фактори.

Які вони поведінкові чинники?

Можна по різному формулювати "назви" факторів, і в інших статтях ви можете зустріти інші формулювання, але головне вловити суть і розуміти, про що йде мова.

Особисто я умовно всі поведінкові фактори ділю на два види: на фактори, які формуються безпосередньо на сторінці сайту і фактори, які формуються в пошуковій видачі. Це мій суб'єктивний погляд і думка, і я не претендую на те, що саме так і повинно бути. Просто мені так простіше міркувати.

Фактори, що формуються на сторінках сайту


Фактор задоволеності користувача сайтом - на скільки сайт відповідає очікуванням користувача.

Відповідно, якщо мова йде про інтернет-магазині, відвідувач повинен в перші секунди зрозуміти, що саме тут він знайде те, що йому потрібно. Якщо ми говоримо про блогах, то для користувача буде важливим отримати актуальну інформацію.

Але з точки зору поведінкових факторів цього недостатньо. Ми можемо створити супер цікавий і корисний сайт, але якщо ми не зможемо залучити на сайт цільову аудиторію, то наш сайт не буде відповідати очікуванням користувачів. Тому дуже важливим є не тільки контент, але і правильно підібрана тематика і позиціювання, правильно сформоване семантичне ядро.

До задоволеності сайтом потрібно відносити і такий чинник, як зручність для користувача - сайт повинен мати чітку прозору (зрозумілу) структуру і зручну навігацію.

Сайт повинен бути досить швидким, адже не кожен користувач буде чекати, поки вся сторінка завантажиться, тобто тут же відомий нам фактор - швидкість завантаження сайту.

Фактори, що формуються в пошуковій видачі

Як вже говорилося вище, тут фактором виступає та інформація, яку показує пошукова система в результатах пошуку про ваш сайт - title і сниппет.
Це фактор переходів на  ваш сайт з результатах пошуку.

Логіка очевидна - чим більше відвідувачів переходять на сайт з пошуку, тим краще сайт ранжирується, хоча, природно, не все так просто. Адже ми вже знаємо, що алгоритми ранжирування дуже складні. Так само, чим менше відвідувачів повертається в пошук, тим, знову ж таки, сайт краще ранжирується, адже це говорить про те, що користувач знайшов, що шукав.

На ці фактори ми так само можемо впливати, наприклад, вже згадана тут стаття про title, ті ж фактори, які формуються на сторінках сайту впливають на те, повернеться користувач в результати пошуку або залишиться на сайті.

Так само не варто забувати, що, наприклад, Яндекс рекомендує формувати привабливі розширені сніппети в Яндекс Вебмайстер. На жаль, не для всіх тематик це діє, але хтось вже у всю використовує.
Отже, роль поведінкового фактора в SEO очевидна - пошукові системи аналізують поведінку користувачів на своїй сторінці результатів пошуку, потім на сторінках сайту, куди перейшов користувач. Отримані дані закладають у формулу ранжирування, в результаті чого більш якісні сайти з точки зору користувача вище ранжуються в пошуковій видачі.
Природно, не можна ці фактори сприймати, як єдино діючі, і вже тим більше не все так буквально. Я всього лише намагався передати вам суть складного процесу простими словами. Поведінкові фактори - це частина складної формули, за якою ранжуються сайти.

Постійні читачі блогу могли помітити, що про все це в більшій чи меншій мірі я вже розповідала на сторінках свого блогу, та й у цій статті спробувала послатися на ті пости, які зачіпають тему поведінкового фактора. Але залишається один дуже важливий момент, який я поки не розкривав - це веб-аналітика. Саме веб-аналітика дозволяє отримувати нам дані про поведінку відвідувачів на сайті і маніпулювати (в хорошому сенсі цього слова) поведінковим фактором.

Сподіваюся, я зберуся з силами і присвячу цьому серію статей. Планую розповісти, як про Google Analytics, так і про Яндекс Метриці, як про найбільш серйозні безкоштовні і потужних інструментах для аналізу поведінки відвідувачів на сайті і статистики в цілому.

Нещодавно пройшла новина, що в Google Analytics буде новий інтерфейс, тому, швидше за все почну з Яндекс Метрики, хоча користуюся їй в меншій мірі, ніж Google Analytics. Не хотілося б починати в старому інтерфейсі, та й мені він зовсім не подобається.

На цьому закруглююся. Сподіваюся, моя інформація була вам корисною. Удачі в просуванні.

0 коментарі:

Опублікувати коментар